Ik ben nooit alleen en altijd gezien

Inge Verhoeks.

Zondag 18 september mochten ik (Inge, buddy bij Wijdekerk) en mijn vriendin Loes samen met nog een andere jongedame belijdenis doen. Dit was heel bijzonder en emotioneel, wetende dat je als gebroken mens onvoorwaardelijk geliefd bent, dat je door Jezus' liefde tot de Vader mag komen geeft veel kracht en bemoediging. Het is lastig te geloven of te beseffen, omdat de liefde die wij kennen altijd met voorwaarden en verwachtingen gepaard gaat. Het kan tegelijkertijd confronterend zijn en verdrietig voor alle keren dat je oordeel of afstand gevoeld of ervaren hebt. Het ja zeggen tegen de doop, tegen Jezus liefde voor ons konden we inmiddels vol overgave en overtuiging doen. Omdat we ons gedragen weten, Jezus is de Goede Herder die ál Zijn Schapen kent bij naam. Soms is dat niet altijd een diep gevoel maar meer een diepe overtuiging of weten, als vaste grond onder je voeten voor wanneer het duister is. De preek in de dienst ging over Johannes, we mogen geloven (hoe klein, onzeker of twijfelachtig dan ook) dat als we Jezus proberen na te volgen we in het Licht mogen wandelen en vrij mogen zijn van alle duisternis. Ik kreeg de tekst mee : Je tranen laten zien hoeveel je van Mij houdt. Naar Lukas 7. Zo toepasselijk omdat ik veel tranen gelaten heb toen ik me eenzaam en gebroken voelde. Nu weet ik, ik ben nooit alleen en altijd gezien, tot in het diepst van mijn ziel. Dat bid en wens ik je ook toe! De wetenschap dat je echt altijd geliefd bent, hoe gebroken we ook zijn als mens of maatschappij.

Er is hoop die groter dan de dood is

Er is leven sterker dan het sterven

Er is licht dat niemand ooit kan doven

Er is liefde die nooit teleur zal stellen